Internasjonalt seminar

10. september 2019

Internasjonalt Utvalg for folkehøgskolen (IU) arrangerer Internasjonalt seminar for ansatte i folkehøgskolen. I år legges seminaret tidlig på skoleåret for å få innspill fra skolene om behov og ønsker, samt gi faglig påfyll som vil være nyttig gjennom skoleåret.

Dato for seminaret er: 10. september, kl. 10:00 -16:00.

Tema for Internasjonalt seminar er «Hvordan videreutvikle folkehøgskolenes internasjonale engasjement

Vi ønsker å høre fra skoleledere, pedagoger og andre ansatte som er engasjert i globale utviklingsrelaterte tema og bærekraftig utvikling, og legger opp til en dag preget av innspill fra deltakerne, inspirasjon og påfyll. Vi håper på bred deltakelse, slik at flest mulig folkehøgskoler er representert når vi samles for å finne fram til hvilke strategier som vil bidra til at den enkelte skole og skoleslaget er i front for en bærekraftig utvikling. På seminaret vil også IF og IKF-styrene, hvor også styreleder i NKF og FHF sitter, ha en økt sammen med seminardeltakerne for å bidra inn i denne samtalen.

Seminaret blir i Oslo, og gjør det mulig å delta på både Internasjonalt seminar og Informasjonskonferansen, som starter dagen etterpå. Det er selvfølgelig også mulig å delta kun på Internasjonalt seminar for de som ønsker det.

Program sendes ut i begynnelsen av august. Pris for deltakelse på seminaret er kr. 850,-

For påmelding, følg lenke:https://forms.gle/2qLRbZMQMbipXapn6