Kurs i Cosplay og sminkedesign

11. - 12. august 2021
Fana Folkehøgskole, Bergen

Dette kurset er et samarbeid mellom Folkehøgskoleforbundet (FHF) og NKF. Kurset er lagt til Folkehøgskoleuka som FHF arrangerer hvert år i august.

På dette kurset får vi en innføring i cosplay og sminkedesign. Kursholderne Eivind Mortensen og Trine Pedersen tar deltagerne med på en spennende reise hvor dette står på menyen:

• Introduksjon og demonstrasjon av foam, worbla, foam clay og diverse andre termoplast materialer
• Trearbeid til bruk i produksjon av props som sverd, kniver o.l.
• Lær og skinn arbeid
• Erfaringsutveksling
• Skulptering og støp i resin
• Introduksjon til grunnleggende sminke og spesialeffektsminke
• Produktinformasjon og hvor aktuelle produkter kan bestilles
• Gjennomgang av diverse stiler innenfor sminke rettet mot cosplay: anime, genderbend, aldring, face-/bodypaint og karaktersminke
• Demonstrasjon av diverse spesialeffektsminke på modell

Kursavgift og opphold: Pris: 3.300, –

Trine Pedersen
Fagutdannet Make-up artist med fordypning i spesialeffektsminke. Hun har også studert et år med søm og mønsterkonstruksjon. Trine har vært aktiv i det norske cosplaymiljøet siden 2009, og har opp gjennom tidene bidratt med paneler innen hennes fagfelt, samt vært dommer i cosplaykonkurranser. Lærer ved Hardanger fhs.
Eivind Mortensen
Utdannet lektor i kunst og design ved Oslo Met med spesialisering i lærarbeid, tre og metall. Han har vært en aktiv del av det Norske cosplaymiljøet siden 2011 som cosplayer, standhaver, cosplaykonkurrent, foredragsholder, dommer av cosplay og props, samt fast konferansier på cons i Norge som Kawaiicon i Porsgrunn og Fredrikstad sci-fi festival. Lærer ved Hardanger fhs.

Bindene påmelding innen 11. juni via denne lenken: https://forms.office.com/r/j0DqASvSaF

Har du spørsmål eller behov for assistanse ifm. påmelding ikke nøl med å ta kontakt med Espen Bråten Kristoffersen via epost: espen@folkehogskole.no, eller telefon: 464 20 909.

For mer generelle spørsmål kan dere kontakte Marie Wiland på epost marie@ikf.no