Arbeidsveiledning

NKF tilbyr arbeidsveiledning i grupper. Samlingene foregår i kontorets lokaler i Oslo.  Gruppene er ofte satt sammen ut fra de arbeidsoppgaver den ansatte har på egen skole.

I perioden 2005 til 2006 gjennomførte NKF, i samarbeid med Institutt for sjelesorg på Modum Bad, et kurs i arbeidsveiledning fordelt over 1,5 år.  15 ansatte på forskjellige folkehøgskoler tok utdanningen. De første årene ble det først og fremst gjennomført arbeidsveiledning ute på skolene av disse 15.

Harald Nydal, som var prosjektleder i 2005-06 sier dette: Veiledning er systematisk refleksjon over egen praksis. Hensikten er å forebygge utbrenthet og forhindre faglig stagnasjon og grenseoverskridende atferd. Veiledning gir mulighet til å utvikle og vedlikeholde selvinnsikt som person og som fagperson.

Dersom du er interessert i å bli med i en gruppe, kan du kontakte rådgiver for skoleutvikling Marie Wiland.

Epost: marie@ikf.no