Kjersti Versto Roheim – ny leder i NKF

Årsmøte i NKF, 2. november, valgte Kjersti Versto Roheim til ny leder av NKF. Kjersti har vært rektor ved Sagavoll Folkehøgskole i 12 år. Hun har tidligere vært leder av IKF, og styremedlem av NKF. Hun har også tidligere vært med i Folkehøgskolerådet i flere perioder.

Kjersti har skoleutvikling høyt oppe på agendaen, og vil jobbe aktivt med omdømmet til folkehøgskolene. Flere unge skal finne fram til oss og velge folkehøgskole.

Hun sier hurra for det organiserte arbeidslivet,  NKF- fagforening må jobbe for at alle organiserte grupper blir hørt. Den enkelte skal kjenne det som sin naturlige fagforening på sin arbeidsplass, et lag som fremmer interessene for de ansatte og jobber for skoleslaget.

Mange viktige saker venter den nye lederen og styret. Vi ser fram til godt samarbeid, til beste for organisasjonen og den kristne folkehøgskolen.