WEBINARER OM INFORMASJON OG MARKEDSFØRING

Publisert/Oppdatert

Informasjonskontorene fortsetter å arrangere webinarer om informasjon og markedsføring. Her vil ansatte på skolene få faglig påfyll og hjelp til å drive bedre markedsføring gjennom digitale foredrag på em times tid. Vi sender på Zoom og opptak av webinarene blir gjort tilgjengelig i etterkant.

Bærekraftspris – frist for å nominere 1. mars

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleorganisasjonene vedtok høsten 2019 et felles bærekraftvedtak. Som følge av vedtaket deles det i 2021 ut en bærekraftpris for første gang. Prisen deles ut på Folkehøgskolerådets rektormøte i april i Trondheim. Fristen for å nominere er satt til 1. mars 2021.

Stipend fra NKFs stipendfond – søknadsfrist 1. februar

Publisert/Oppdatert

Fondet gir stipend til tilsette ved de kristne folkehøgskolene som er medlem av NKF, og tilsette i organisasjonen. Ved tildeling av stipend blir kurs og studiereiser prioritert. Søknadsfrist 1. februar.

Lønnsoppgjøret 2020

Publisert

Virke og organisasjonene har i hovedoppgjøret kommet til enighet om ny Landsoverenskomst for Utdanning for perioden 2020 – 2022. Den nye lønnstabellen gjelder fra 1. sepember 2020.

Steg 04-2020 Fake news

Publisert

Vi er i ferd med å legge bak oss et krevende år. Dette ble et år i koronaens tegn, ingen tvil om det. Men vi har holdt ut, og kanskje det aldri har vært bedre å gå på folkehøgskole enn nettopp i år! Smittesituasjonen er ikke helt over ennå, men positive nyheter om vaksinering om ikke så lenge, gir oss sterkere og sterkere håp om en vanlig hverdag igjen.

Ny daglig leder i Folkehøgskolerådet: Anne Tingelstad Wøien

Publisert

Folkehøgskolerådet har den glede å kunngjøre at i vårt møte 26.11.20 ansatte vår nye daglige leder: Anne Tingelstad Wøien. Anne har de siste to årene hatt stillingen som fagsjef for utdanning i hovedorganisasjonen Virke. Her har hun hatt ansvar for å tilrettelegge og bistå medlemmene i arbeidet med å bedre deres rammebetingelser gjennom å utvikle og være pådriver av interessepolitiske strategier, jobbe opp mot myndighetene på alle nivå, delta i høringer og utvalgsarbeid.

Ny styreleder i IKF

Publisert

Etter 11 år som styreleder for IKF, blir Kjell Konstali nå pensjonist. På årsmøtet til IKF ble Kjersti Versto Roheim valgt som ny styreleder. Hun er rektor på Sagavoll folkehøgskole, og gleder seg til å gå inn i et lederverv for de kristne folkehøgskolene. Erling Helland, rektor på Bakketun folkehøgskole, ble gjenvalgt som styremedlem. Arnt Ole Grimstad, rektor på Sunnmøre folkehøgskule, ble valgt inn som vara.

Nytt NKF-styre og protokoll fra årsmøte

Publisert/Oppdatert

Gunnar Birkeland ble gjenvalgt som leder i NKF. Gunnar, som tidligere har vært rektor ved Folkehøgskolen Sørlandet, ser frem til å lede organisasjonen i to nye år.

Webinarer om informasjon og markedsføring

Publisert/Oppdatert

Informasjonskontorene arrangerer i høst en rekke webinar om informasjon og markedsføring. Siden det ikke ble fysisk informasjonskonferanse i høst, vil vi i stedet sørge for faglig påfyll gjennom digitale foredrag framover. Vi sender på Zoom og opptak av webinarene blir gjort tilgjengelig i etterkant.

Steg 03-2020 Ny tid?

Publisert/Oppdatert

Det har gått noen måneder siden koronaen traff landet. Heldigvis har vi fått lov å starte opp igjen med å drive folkehøgskole. Det føles veldig godt, selv om smittevernreglene har tatt mye fokus nå i starten. Vi er i gang, kanskje på en litt annerledes måte, kanskje med et litt annerledes år, men helt sikkert med å drive folkehøgskole slik folkehøgskole skal drives. Vi skal først og fremst ha elevene i fokus, og det tror jeg vi er gode på.