Syng for livet – sangprosjekt i folkehøgskolen

NKF ønsker sammen med IKF å bidra til å skape sangglede i den kristne folkehøgskolen.
Prosjektet «Syng for livet» er nå i gang!
Gjennom sangprosjektet «Syng for livet» ønsker vi å inspirere, styrke og utvikle fellessangen i folkehøgskolene våre. Sang er helsefrembringende, styrker fellesskapet, skaper identitet og er allmenndannende – og sangen har i alle år vært noe som binder skoleslaget vårt sammen.

Gjennom prosjektet tilbys skolene nå:

• Sangseminar hvor vi i hovedsak synger sammen, men også ser på hvilke gode gevinster det å synge sammen faktisk gir oss
  • Metoder for å styrke fellessangen
  • Tips til sangvalg og sangforslag
  • Veiledning

NKF og IKF har ansatt Janne M. Severinsen (Sagavoll folkehøgskole) som prosjektleder og Pål Rake (Kristiansand folkehøgskole) som prosjektmedarbeider. I prosjektet tilbyr vi alle skoler besøk, om dere synger mye eller lite, eller gjerne skulle sunget litt mer. Det er ønskelig å møte både personal og elever på skolebesøkene.

Om prosjektmedarbeiderne:
Janne M. Severinsen er musikklærer på Sagavoll folkehøgskole. Janne leder fellessang på en inspirerende, morsom og uhøytidelig måte, hun elsker mennesker og musikk, og hun har et brennende ønske om å spre musikkglede.

Pål Rake er musikklærer på Kristiansand folkehøgskole. Pål har en lang artistkarriere bak seg, elsker fellessang og ønsker å formidle glede gjennom sang! Han inspirerer og gir gode metoder for å styrke fellessangen.

Har din skole lyst på besøk?

Ta kontakt med

Janne M. Severinsen