Stilling ledig: Informasjonsrådgiver – PR/mediekontakt

Folkehøgskolene i Norge har omkring 8000 elever hvert år, men vi er ambisiøse og vil ha enda flere. Vil du hjelpe oss?

Vi leter etter deg som kan og vil hjelpe oss til å friste enda flere ungdommer til å velge verdens frieste skoleslag. Vi er et skoleslag som gir læringsglede, faglig kunnskap, samarbeidskompetanse og demokratisk dannelse – og et år som veldig mange ser tilbake på med glede.

Folkehøgskolen har to informasjonskontorer (kristen og frilynt) som samarbeider tett og er plassert i samme kontorlandskap. Mye av jobben du skal gjøre er på vegne av alle folkehøgskolene i Norge. Som ansatt i Informasjonskontor for kristen folkehøgskole (IKF) ønsker vi at du har kjennskap til kristne organisasjoner som er eiere av flere av folkehøgskolene. Folkehøgskolen har to informasjonskontorer (kristen og frilynt) som samarbeider tett og er plassert i samme kontorlandskap

Arbeidsoppgaver:. Mye av jobben du skal gjøre er på vegne av alle folkehøgskolene i Norge. Som ansatt i Informasjonskontor for kristen folkehøgskole (IKF) ønsker vi at du har kjennskap til kristne organisasjoner som er eiere av flere av folkehøgskolene.
– Utforme budskap og skrive pressemeldinger.
– Følge opp mediehenvendelser og aktivt selge inn egne saker
– Digital innholdsproduksjon, hovedansvar for egen blogg. Skrive og tilpasse tekster til ulike målgrupper.
– Bidra til positiv synlighet for folkehøgskolene i egne og fortjente kanaler
– Kommunikasjonsfaglig rådgivning til skolene

Du er glad i folkehøgskolen og en sterk kommunikatør. Du er glad i å skrive, har erfaring med mediekontakt, både aktivt innsalg og utforming av pressemeldinger. Du kan ta ansvaret for folkehøgskolenes PR med vekt på presse og blogg, både strategisk og i praksis. I tillegg er du så god at du også kan være en kompetanse de enkelte folkehøgskolene kan trekke på med spørsmål og opplæring. Det betyr også at du følger med i utviklingen, og kan tilpasse deg den digitale utviklingen.

Vi har et godt miljø og trenger deg som kan bidra både faglig og sosialt. Du er omgjengelig, fleksibel og engasjert. Du har evnen til å jobbe selvstendig og trives med mange baller i luften. Personlige egenskaper vil bli tillagt vekt.

Den som får stillingen vil lede en gruppe som jobber med PR og blogg, og vil også delta i andre typer informasjonsarbeid. Det betyr at vi også ser etter en med allsidig bakgrunn som kan utfylle andre oppgaver vi har på informasjonskontoret.

Krav

• Du har minst tre års relevant høyere utdanning, gjerne innen kommunikasjon.
  • Du har god forståelse for generelt informasjonsarbeid og hvordan sosiale medier fungerer sammen med for eksempel PR og kampanjer

Kjekt å ha

• Kompetanse innen det å produsere/redigere film og bilder
  • Kompetanse innen markedsføring – spesielt digital markedsføring
  • Kompetanse innen måling og analyse
  • Erfaring med å holde kurs og å lære fra deg
  • Kjennskap til folkehøgskolen
  • Kjennskap til det kristne organisasjonslandskapet
  • Samfunnsengasjement
  • Du har, eller har hatt, strategisk og praktisk ansvar for PR i en organisasjon, bedrift eller etat, gjerne mot en ung målgruppe

Vi tilbyr

• Konkurransedyktig lønn og gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Kurs og opplæring etter behov
  • En hyggelig arbeidsplass i sentrum av Oslo
  • Varierte oppgaver med stor grad av selvstendighet
  • Fleksibel arbeidstid

Arbeidssted er Oslo, men man må påregne noe reisevirksomhet, hovedsakelig i Norge.

Oppstart etter avtale.

Informasjon om stillingen fås av daglig leder Andreas Melberg: andreas@ikf.no
søknadsfrist 25. februar.
Søknad og CV sendes til ikf@ikf.no , merkes «Informasjonsrådgiver».