Stipend fra NKFs stipendfond – søknadsfrist 1. februar

Fondet gir stipend til tilsette ved de kristne folkehøgskolene som er medlem av NKF, og tilsette i organisasjonen. Ved tildeling av stipend blir kurs og studiereiser prioritert. Søknadsfrist 1. februar.

Stipendregler

1. Fondet gir stipend til NKF-medlemmer til kurs og studiereiser som bidrar til inspirasjon og utvikling som medarbeider i folkehøgskolen.
  2. Stipend kan gis til medlemmer i NKF og til ansatte i organisasjonen. Støttemedlemmer og veteranmedlemmer kan ikke søke. Medlemmer som har mottatt stipend kan ikke bli tildelt nytt stipend før tidligst etter tre år. Hvis det er mange søkere, vil de som ikke tidligere er tildelt stipend, bli prioritert.
  3. Styret i NKF tildeler stipend etter en samlet vurdering av søknadenes innhold, kostnadene ved reisen/kurset, søkertallet og fondets avkastning.
  4. Stipend gis ikke til reiser sammen med elever.
  5. Stipendet er ikke ment å delfinansiere tjenestereiser for skolen.
  6. Stipendet vil normalt bare dekke deler av kostnadene. Det skal tas hensyn til om søkeren mottar stipend/støtte fra annet hold.
  7. Stipend lyses ut en gang i året, med frist 1. februar. Søknad om stipend skal fortrinnsvis sendes på elektronisk søknadsskjema.
  8. Melding om stipendtildeling sendes februar/mars. Stipendiater kan be om å få utbetalt halvparten av beløpet når dette skal benyttes. Den andre halvparten utbetales når rapporten er mottatt (se pkt. 9).
  9. Kurset/studiereisen skal normalt gjennomføres innen ett år fra tildeling av stipend.
  10. Stipend medfører rapportplikt. Rapporten skal foreligge innen to måneder etter kurset/studiereisen.